Tuesday, July 20, 2010

PERTANDINGAN BLOGGING 2010 - ENTRI KESEPULUH

AKHIR KATA

Selepas membongkar segala maklumat mengenai Budaya Melayu, saya amat bangga dan gembira kerana Budaya Melayu tetap berkekalan hingga kini. Apa yang kita lihat sekarang, budaya Cina dan India sukar untuk mereka memakai pakaian tradisional mereka kerana mereka tidak mengekakalkan budaya mereka dengan baik.


Oleh itu, pada pendapat saya, saya tidak berasa rugi atau membuang masa untuk memasuki pertandingan ini. Bak kata pepatah, sambil menyelam, minum air. Dalam masa yang sama, saya dapat mempelajari perkara yang baharu dan juga yang tidak diketahui oleh orang ramai.


Dalam pertandingan ini, kita dapat membongkar mengenai pakaian Melayu, makanan tradisional Melayu, sejarah pakaian, makanan pada zaman dahulu dan kuih-muih. Saya berharap bahawa orang-orang Melayu juga boleh mengekalkan Budaya Melayu.

0 comments: